مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب خبر داد؛ 
مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب گفت: نیروگاه خورشیدی ٨٠ مگاواتی در کرمانشاه افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸ 10 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، جعفر الفتی‌نیا، ظهر امروز شنبه (۲۱ بهمن ماه) در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن جلسات برق منطقه‌ای غرب برگزار شد اظهار کرد: در حالی که ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت تولید برق استان کرمانشاه ۶۴ مگاوات بود، امروز این میزان به ۲۲۲۱ مگاوات رسیده که رشد ۳۵ برابری نسبت به قبل از انقلاب را نشان می‌دهد.

وی افزود: طول خطوط انتقال برق قبل از انقلاب ۳۳۵ کیلومتر بود و میزان هم اکنون به ۳۲۳۷ کیلومتر رسیده که تقریبا رشد ۱۰ برابری داشته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب تصریح کرد: قبل از انقلاب ۸۱ هزار مشترک برق داشتیم که این آمار هم اکنون به ۸۳۲ هزار مشترک برق رسیده که رشد ۱۰ برابری را در مقایسه با قبل از انقلاب تجربه کرده است.

وی عنوان کرد: در سال جاری پیک مصرف برق استان کرمانشاه ۹۷۰ مگاوات بوده و این میزان قبل از انقلاب ۵۵ مگاوات بوده است و هم اکنون کار احداث واحد شماره سه نیروگاه دالاهو با ۲۹۰ مگاوات ظرفیت در حال انجام است که امیدواریم تابستان سال آینده وارد مدار شود.

وی بیان کرد: برای افزایش ظرفیت نیروگاه زاگرس هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم که قرار است این نیروگاه از نیروگاه گازی به نیروگاه سیکل ترکیبی تبدیل شود که البته افتتاح آن به امسال و سال آتی نمی‌رسد.

الفتی‌نیا افزود: احداث ۸۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی شامل یک نیروگاه ۶۰ مگاواتی در سرپل ذهاب و یک نیروگاه ۲۰ مگاواتی در کرمانشاه در برنامه است.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با اشاره به توانمندی های استان کرمانشاه در زمینه تولید برق، گفت: اکنون ما ۲ برابر نیاز استان برق تولید می‌کنیم.

وی تشریح کرد: تابستان سال آینده به دلیل نداشتن بارندگی‌های مناسب سال سختی خواهیم داشت و باید با اطلاع رسانی در جهت مدیریت مصرف برق در استان تلاش کنیم تا گرفتار خاموشی نشویم.

این مقام مسئول گفت: در سال جاری پیک مصرف برق استان کرمانشاه ۹۷۰ مگاوات بوده است و در طول تابستان سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با مدیریت مصرف برق هیچ خاموشی در شبکه برق خانگی استان نداشته‌ایم.


الفتی نیا اذعان کرد: در دهه فجر مبارک امسال ۶ پروژه بزرگ صنعت برق به ارزش ۴۳۱ میلیارد تومان در سه استان کرمانشاه کردستان و ایلام به بهره‌برداری رسیده است.

وی ابراز کرد: با افزایش ظرفیت پست شهرستان قصرشیرین در قالب یکی از پروژه‌های افتتاحیه دهه فجر امسال با ارزش ۱۳۰ میلیارد داشته‌ایم و با این افزایش ظرفیتی که اعمال شد، در اربعین پیش رو هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای نخواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای غرب بیان کرد: در سال آینده برق پایداری را در پایانه مرزی خسروی خواهیم داشت، هر چند در اربعین گذشته نیز با وجودی که قریب یک میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین از مرز خسروی در استان کرمانشاه تردد کردند، قطعی برق نداشته‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مهمترین پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال توسعه پست ۲۳۰ کیلو ولت نیروگاه بیستون در استان کرمانشاه بود و نیز دیگر پروژه‌ها در بیجار و مریوان هم افتتاح شده‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار